Logo nedir? Kelime manaı olarak nesep alınlığı dilimizde amblem olan, bir sorunin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, manaını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak sorunletmenin yahut organizasyonun direk olarak yaptığı soruni sembolize edebileceği üzere, markanın kendi manaı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çkızılışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı kucakerik ve anlamlara sahip olur.
Sorusu sorulduğunda sözcük manaının dışında, biriyi logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı meydana getirecek olan özlük yahut kuruma neyin ve ne aktarıldığı berenarı önemlidir. Sair taraftan logo dizayn çkızılışmasını meydana getirecek özlük yahut kurumun sizi ne anladığı ve logo çkızılışmanızı ne değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkızılışma sizin, sorunletmenizin ve bundan ahir çkızılışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çkızılışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değsoruntirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik kucakin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkızılışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype yekten çok iş yerı ile faaliyette kâin şirketler kucakin daha çok tercih edilebilir. Biricik bir sektörde faaliyet gösteren sorunletmelerin alelumum logoları kolü temsil paha. Ancak yekten fazla kol ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda belirtmek imkansızdır.
Logo ne sorune yarar?
İşletmeler kucakin logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her ne markası olmayan bir pres olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dakika aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile birlikte gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, peki aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Ezelî halini düşünmeye çkızılışın. Markaların logoları olmadan bayağı bellik olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple sorunletmenize kurumsal bir tasar hazırlayarak yolunuza zinde adımlarla devam edebilmek adına “logo dizayn” çkızılışması ile başlangıçlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) söylem paha. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazen kişilerin bir zahirte tanılamanmasını sağlayıcı sorunaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayırt edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Yalnız, amelî anlaşılır, geçekırlanması amelî, olabilir olduğunca az adetda renkten oluşorospuıdır. Her çyeksan baskı ve endam tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok ıvır zıvır ölçülerde ayrıntılar kaybolmamalı, çok büyük ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Ayrıksı şirket ya da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa menşe vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya büyük hüsran verir.
Logo layihamcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e için logoyu üreten layihamcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili tesisun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin dâhilğine oranlı olmalıdır. Antrparantez kurumun kendisini ne tanılamamladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin canipıaralık gerek rengi gerek şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dakika dahi rahatılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün ya da şirket kucakin logo tasarlanacağı dakika o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında haber sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dakika simgenin taşıyacağı mana hizmetında bu haber çok önemlidir.