SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü mazmun. Ancak bu dü mazmun konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online alışveriş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-kâr siteleri yürekin kritik olan bu dü mazmun, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her dü mazmun da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı evet, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazımızda vakit vakit birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını beş altı daha harishava ve beraber inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması yürekin meydana getirilen çalışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam havaı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk arkaışı davranışlemlerinin hepsine denir. En popüler ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka değerini pozitifrmaya müteveccih bir çalışma olan SEM, alıcı kitlesini yetiştirmek açısından da az çok önemlidir. üste SEM çalışmaları ile trafiğinizi enstantane arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çalışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çalışmalardır. SEM sınırlı bir bütçe yürekin verilen reklamları kapsarken SEO çalışmaları sınırlı anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde etmek yürekin meydana getirilen çalışmalardır. Elkızı, bu alınlaştırmayı beş altı daha harishava.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çalışmaları arasındaki başkalık; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret alınlığında, SEO’nun ise yürekerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde yapılabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO yürekin en özellikle içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi yürekin yeni bir ödeme yapılmaz.
Bunun dışında bir önemli başkalık da hızdır. SEM çalışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaltarak müddet içerisinde pozitifrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çalışmaları ise uzun soluklu çalışmalardır. SEO çalışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri hamle hamle yapmalısınız.
Bu dü sayısal pazarlama mazmunı arasındaki bir sair önemli başkalık da doğallıktır. SEM çalışmaları ücretli reklam çalışmaları başüstüneğu yürekin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çalışmalarında bu hava değişikdır. SEO çalışmaları daha tabii icraatı kapsar ve sitenize daha uzvi bir yoğunluk dürüstışı sağlar.
Bu dü mazmun, yürekerik itibarıyla da farklılık gösterir. SEO çalışmalarındaki yürekerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çalışmalarında ise hedef daha ticari başüstüneğu yürekin yürekerikler SEO çalışmalarındaki kabil olmayabilir.
Ancak bu erişmek bileğildir ki SEM yürekerikleri kalitesizdir. Sadece dü mazmun arasındaki yürekerik konseptleri ve odaklar değişikdır. üste belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden daha elleme ya da daha üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine gereğince ikisinden bile faydalanılabilir.
Makalemızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Bitiren Davranışları: Dijital Tahavvülün Yükselişi yazımıza geçebilirsiniz.