Logo nedir? Lügat mealı olarak mahiyet muhaliflığı dilimizde amblem olan, bir alışverişin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, mealını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak alışverişletmenin yahut organizasyonun dikme olarak yaptığı alışverişi sembolize edebileceği üzere, markanın kendi mealı ile de sembolleştirilebilir, hatta temelı çaldatmaışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bâtınerik ve anlamlara sahip mümkün.
Sorusu sorulduğunda sözcük mealının haricinde, birsonsuz logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı yapacak olan zat yahut kuruma neyin ve nite aktarıldığı bayağı önemlidir. öbür taraftan logo tasarım çaldatmaışmasını yapacak zat yahut kurumun sizi nite anladığı ve logo çaldatmaışmanızı nite değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çaldatmaışma sizin, alışverişletmenizin ve bundan sonraki çaldatmaışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çaldatmaışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değalışveriştirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik bâtınin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çaldatmaışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype çabucak çok iş düzı ile faaliyette kâin şirketler bâtınin daha çok tercih edilebilir. Yek bir sektörde hareket gösteren alışverişletmelerin çoğu kez logoları dalü söz gelişi eder. Lakin çabucak aşkın dal ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda afişlemek imkansızdır.
Logo ne alışverişe yarar?
İşletmeler bâtınin logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her nite markası olmayan bir pres olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz zaman aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yanında gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ya aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Turfa halini düşünmeye çaldatmaışın. Markaların logoları olmadan bayağı bellik olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple alışverişletmenize kurumsal bir niyet hazırlayarak yolunuza stabil adımlarla devam edebilmek namına “logo tasarım” çaldatmaışması ile mirlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) anlatım eder. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazı kişilerin bir görünümte tanılamanmasını sağlayıcı alışverişaretlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Merasimsiz, amelî anlaşılır, biçimırlanması amelî, muhtemel evetğunca azca skorda renkten oluşemtiaıdır. Her çbedel baskı ve pazarlık tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok küçümencik ölçülerde inceliklar kaybolmamalı, çok büyük ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Ayrıksı şirket ya da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa menşe vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya büyük ziyan verir.
Logo tasarımcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e gereğince logoyu üreten tasarımcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili organizasyonun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin içeriğine reva olmalıdır. Ayrıca kurumun kendisini nite tanılamamladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yüzıteselsül ister rengi ister şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü zaman da temizılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün ya da şirket bâtınin logo tasarlanacağı zaman o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için bilim sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı zaman simgenin taşıyacağı meal hizmetında bu bilim çok önemlidir.